Bu yazımda NoCheatPlus configi nasıl daha iyi bir hale getirilebilir elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım. Burada anlatılanları kurcalayarak kendini sunucunuza göre düzenleyerek piyasadaki ücretli anticheatlere yakın düzeyde bir koruma elde edebilirsiniz. Başlangıç olarak buradan NoCheatPlus'ın developer sürümlerini bulabilirsiniz. Herzaman en son developer sürümünü kullanmak yeni çıkan Hacked-Client'lara karşı korumanızı arttırır. Ayrıca burada anlatacağım bazı özelliklerin düzgün bir şekilde çalışabilmesi için ProcolLib'in size uygun sürümünü kullanmanız gerek. (Spigot sayfasında her sürüm için ayrı link bulunuyor.)
ANLATIM I.
Actions:
Actions kısmı genellikle insanların gözünü korkutan bir kısımdır ve her kontrolde bulunur. Actions kısmında çeşitli actionlar bulunur bunlara kısaca bakalım.
cancel: Bu action konulduğunda hali hazırda gerçekleşmekte olan NCP eylemini iptal eder. Bir saldırının engellenmesi bir chat mesajının gönderilmesinin engellenmesi gibi.
log: Adından da anlaşılacağı üzere bir log mesajı gönderilmesini sağlar. Bu mesajı konsol ve "/ncp notify on" komutunu giren kişiler görebilir. Bunun önemi büyüktür çünkü NoCheatPlus ile hile olduğunu düşündüğünüz birini anında cezalandırmamalısınız öncesinde yetkililere bununla alakalı bilgi göndermeli ve aynı zamandada oyuncuyu daha fazla izleyerek hile olduğundan emin olmalısınız. Aksi takdirde ecnebilerin "false-positive" dediği yanlış cezalandırmayla karşılaşma olasılığınız çok yüksek olur. Log'lar şu şekilde girilir: "log:metin:gecikme:tekrar:hedef" Metinleri NoCheatPlus'ın en alt satırlarında bulabilirsiniz eğer isterseniz kendi metinlerinizi ekleyebilir veya olan metinleri düzenleyebilirsiniz. Gecikme ise log eyleminin gerçekleşmesi için kontrolün kaç defa olumlu sonuçlanması gerektiğini belirtir. Örneğin gecikmeyi speedmine kontrolü için 3 yaparsak bir oyuncunun 3 kez speedmine olarak yakalanması gerekir. Tekrar değeri bir log mesajının tekrar gönderilmesi için geçmesi gereken süreyi gösterir. Bunun amacı NCP'nin gereksiz yere spam yapmasını engellemektir. Son olarak hedef kısmı hedef kısmında log mesajının nerelerde gözükeceğini belirtiriz. "c: console, i: ingame (oyun içi), f:file (dosya, log dosyası)" Bir log örneği: "log:noswing:1:5:ci" burada noswing değeri metinimizdir. 1 değeri oyuncunun bir kez noswing olarak yakalanması gerektiğini belirtir. 5 değeri ise ilk mesajdan sonra 5 saniye geçmesi gerektiğini belirtir. Sondaki "ci" değeride bu mesajın hem konsolda hemde oyun içinde bildirileceğini belirtir.
cmd: Bukkit/spigot veya herhangi bir pluginin komutunu gerçekleştirmenizi sağlar. cmd şu şekilde kullanılır: "cmd:metin:gecikme:tekrar" cmd yapı olarak log ile hemen hemen aynıdır. Logdan 2 farkı vardır birincisi metin kısmına komut girilmesi gerektiği ve 2.si ise hedefinin olmayışı. Komutun hedefini metinin içerisinde belirtiriz ki bu kontrole yakalanan oyuncu olur. Bir cmd örneği: "cmd:kickbspeed" burada gecikme ve tekrar değerlerini kullanmadım bunun nedenini ileride kontrolleri anlatırken göstereceğim.
vl>X: vl yani violation yani ihlal. Bir kontrolün ne kadar ihlal edildiğini anlamamıza yardımcı olur. Üstte belirttiğimiz cancel, log ve cmd yi bir düzen içerisinde tutmamıza yardım eder. En önemliside birini cezalandırmadan önce yeteri kadar ihlal gerçekleştirip gerçekleştirmediğini anlamamıza yardımcı olur. Buradaki 'X' elbette bir sayıdır.
Örnek bir actions: "cancel vl>5 log:breach:0:2:if cancel" Burada oyuncu 5 kere menzili dışındaki bir hedefe vurmaya çalışırsa oyun içine ve log dosyasına bununla alakalı bilgi gönderilir ve oyuncunun eylemi engellenir. Yani oyuncu saldırı yapamaz.
Konunun devamı için beklemede kalın en kısa zamanda önemli kontrollerin çalışma prensiplerini ve nasıl ayarlanmaları gerektiklerini anlatacağım. (Killaura, Macro, TriggerBot ve benzerlerini 10 cpsden aşağı olmadıkları sürece engelleyebiliriz.)
ANLATIM II.
FIGHT!:
- CancelDead: Saldırmaya çalışan kişinin ölü olup olmadığının kontrolüdür. True olarak kalması tavsiye edilir aksi takdirde kişi öldükten sonra killaurayla 1-3 saniye saldırabilir.
- Angle: Bu kontrol oyuncuların birden fazla hedefe aynı anda vurmalarını engeller.
threshold: Oyuncu bu kontrole yakalandığında tekrar saldırabilmek için beklemesi gereken süredir. Benim kullandığım değeri 50'dir.
actions: cancel vl>240 log:aimbotbildira:1:11:i cancel vl>1500 cancel cmd:aimbotakaldir // Burada kişi angle a yakalanırsa anında engellenir. Violation 240'ı geçtiğinde log gönderilir ve 1500'ü geçtiğinde ise kişinin aimbot violation değeri sıfırlanır. Örnek bir angle değeridir. Kendi sunucunuzda olduğu gibi kullanırsanız tps ve ping değişimlerinden dolayı farklılıklar yaşayabilirsiniz. Daha iyi çalışabilmesi için kendinize göre ayarlamanız gerekir.
www.hittir.net
www.hittir.net
0 yorum:
Yorum Gönder